Om Guldborgsund Svane Apotek

Apoteker: Betina Kjær Hansen
Adresse: Guldborgsundcentret 1-3, 4800 Nykøbing Falster
CVR: 31194946
Åbningstider: Se indgangsdøre

Personalesammensætning: 3 farmaceuter (inkl. apotekeren), 13 farmakonomer og 3 servicemedarbejdere.

Serviceydelser: Genordination af visse lægemidler ved behandlerfarmaceut, Tjek på inhalation, Dosisdispensering, Pillepas, Medicinudbringning, Destruktionsmedicin, E-handel på www.dinapoteker.dk, Medicinsamtaler og Compliancesamtaler

Udleverings fra Apoteket.dk i perioden juni 2020 til september 2020

Alm. medicinpakninger: Guldborgsund svane apotek A: 75,6 % B: 17,0 % C: 7,5 %, Landsgennemsnit A: 80,6 % B: 13,1 % C: 6,3 %

Apotekets servicemål 2021

Kø-ventetid: 90 % af kunderne må vente højst 10 minutter. Højst 10 % af kunderne må vente over 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid må højst være 5 minutter.

Servicegrad: mindst 98 %

Højst registrerede fejludleveringer: 0,02 % Højst registrerede fejludleveringer på dosisdispensering: 0,1 %

Faglig rådgivning: Faglig rådgivning af kunder i skranken. Der tilbydes information og/eller rådgivning med udgangspunkt i den enkelte kundes behov uanset om det er håndkøbs- eller receptpligtige lægemidler ved brug af sektorkrav for skrankerådgivning.

Faglig rådgivning af dosiskunder: Kopi af doseringskort medsendes, når dette er aktuelt. Indlægssedler printes første gang og ved nye lægemidler i doseringsdispenseringen. Mappe og brochure om dosisdispensering udleveres ved første levering, og der gives information ved udlevering pr. telefon efter behov til de kunder, hvor udleveringen ikke sker på apoteket.

Faglig rådgivning af forsendelseskunder: Tilbydes faglig rådgivning ved skriftlig information ved substitution af lægemidler, manglende levering af antal pakker samt ved restordrer. Bagsiden af forsendelsesbilaget indeholder vigtig information, herunder, at vores kunder kan kontakte apoteket i åbningstiden, hvis der er spørgsmål. Alternativt kan de anvende apotekernes ”24/7 service” via chatten fra København Sønderbro Apotek. Dette gælder uanset om det er receptpligtige lægemidler eller håndkøbslægemidler.

  

Målopfyldelse servicemål 2020

Kø-ventetid: 99 % af kunderne ventede højst 10 minutter. 1 % af kunderne ventede over 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid var 1:27 minutter.

Ekstern leveringsgrad: 98,59 på receptpligtige og 99,78 for apoteksforbeholdte i 2020.

Højst registrerede fejludleveringer: Højst registrerede fejludleveringer på receptekspedition samlet for begge afdelinger: 0,018 %.

Faglig rådgivning: Kunder i skranken tilbydes information og/eller rådgivning. Der blev yder rådgivning til enkeltpersoner med udgangspunkt i den enkelte kundes behov, samt medgivet skriftlig materiale.

Information til dosiskunder: Mål opfyldt.

Opdateret 26. januar 2021