Om Nykøbing Falster Svane Apotek

Apoteker: Betina Kjær Hansen Adresse: Slotsbryggen 1-3, 4800 Nykøbing Falster CVR: 31194946 Åbningstider: Se indgangsdøre

Filial: Guldborgsund Svane Apotek. Guldborgsundcentret 23, 4800 Nykøbing F. Håndkøbsudsalg og medicinudleveringssteder: Væggerløse Medicinudleveringssted, Dagli’brugsen Væggerløsevej 14, 4873 Væggerløse. Gedser Medicinudleveringssted – Dagli’ Brugsen Erik Schiødts Gade 2, 4874 Gedser. Marielyst Medicinudleveringssted, Min Købmand Lupintorvet 1, 4873 Væggerløse

Personalesammensætning: 3 farmaceuter (inkl. apotekeren), 11 farmakonomer, 1 farmakonomelev og 3 ungarbejdere

Serviceydelser: Genordination af visse lægemidler ved behandlerfarmaceut, Tjek på Inhalation, Dosisdispensering, Pillepas, Medicinudbringning, Destruktionsmedicin, E-handel på www.dinapoteker.dk, Medicinsamtale og Compliancesamtale

Udleveringspraksis for Nykøbing F Svane Apotek (juli – dec. 2020)

Alm. medicinpakninger:  A: 76,1 % B: 16,3 % C: 7,7 %, Landsgennemsnit A: 80,1 % B: 13,6 % C: 6,2 %

Dosispakket medicin: A: 83,9 % B: 7,7 % C: 8,4 %, Landsgennemsnit A: 79,8 % B: 10,9 % C: 9,4 %

Apotekets servicemål 2021:

Kø-ventetid: 90 % af kunderne må vente højst 10 minutter, max 10 % af kunderne må vente over 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid må højst være 5 minutter.

Servicegrad: Mindst 98 %

Højst registrerede fejludleveringer: 0,02 % Højst registrerede fejl i doseringskort: 0,1 %

Faglig rådgivning: Alle kunder inviteres til dialog uanset ærinde på apoteket. Faglig rådgivning af kunder i skranken: Der tilbydes information og/eller rådgivning med udgangspunkt i den enkelte kundes behov uanset om det er håndkøbs- eller receptpligtige lægemidler ved brug af sektorkrav for skrankerådgivning.

Faglig rådgivning af dosiskunder: Kopi af doseringskort medsendes, når dette er aktuelt. Indlægssedler printes første gang og ved nye lægemidler i dosisdispenseringen. Mappe og brochure om dosisdispensering udleveres ved første levering, og der gives information ved udlevering og pr telefon efter behov til de kunder, hvor udleveringen ikke sker på apoteket.

Faglig rådgivning af forsendelseskunder: Tilbydes faglig rådgivning ved skriftlig information ved substitution af lægemidler, manglende levering af antal pakker samt ved restordrer. Bagsiden af forsendelsesbilaget indeholder vigtig information, herunder, at vores kunder kan kontakte apoteket i åbningstiden, hvis der er spørgsmål. Alternativt kan de anvende apotekernes ”24/7 service” via chatten fra København Sønderbro Apotek. Dette gælder uanset om det er receptpligtige lægemidler eller håndkøbslægemidler.

Målopfyldelse servicemål for hele år 2020

Kø-ventetid: 97 % af kunderne ventede højst 10 minutter. 3 % af kunderne ventede over 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid var 2:48 minutter

Ekstern leveringsgrad: 98,88% for receptpligtige lægemidler og 100 % på apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler.

Højst registrerede fejludleveringer: 0,0177 % Højst registrerede fejludleveringer på dosisdispensering: 0,0261 %

Faglig rådgivning: Alle kunder inviteres til dialog uanset ærinde på apoteket. Kunder i skranken tilbydes information og/eller rådgivning. Der blev ydet rådgivning til enkeltpersoner med udgangspunkt i den enkelte kundes behov, samt medgivet skriftligt materiale. Personalet har været igennem faglig vurdering i feb./marts 2021. Målt opfyldt.

Information til dosiskunder: Mål opfyldt

Forsendelseskunder: Forsendelseskunder blev tilbudt faglig rådgivning. Mål opfyldt.

Opdateret 12. maj 2021