Om Nykøbing Falster Svane Apotek

Apoteker: Betina Kjær Hansen Adresse: Slotsbryggen 1-3, 4800 Nykøbing Falster CVR: 31194946 Åbningstider: Se indgangsdøre

Håndkøbsudsalg: Væggerløse Håndkøbsudsalg, Dagli’brugsen Væggerløsevej 14, 4873 Væggerløse. Gedser Håndkøbsudsalg – Dagli’ Brugsen Erik Schiødts Gade 2, 4874 Gedser. Marrebæk Håndkøbsudsalg, Coma Gl. Landevej 123, 4873 Væggerløse. Idestrup Håndkøbsudsalg, Coma Møllevej 21, 4872 Idestrup. Horreby Håndkøbsudsalg, Coma Nykøbingvej 177, Horreby, 4800 Nykøbing F

Medicinudleveringssted: Marielyst Medicinudleveringssted, Min Købmand Lupintorvet 1, 4873 Væggerløse

Personalesammensætning: 2 farmaceuter (udover apotekeren), 8 farmakonomer, 3 servicemedarbejdere

Serviceydelser: Tjek på Inhalation, Dosisdispensering, Pillepas, Medicinudbringning, Destruktionsmedicin, E-handel på www.dinapoteker.dk, Medicinsamtale og Compliancesamtale

Udleveringspraksis fra Apoteket.dk for perioden januar 2018 til juni 2018

Alm. medicinpakninger: Apotek A: 74,1 % B: 17,5 % C: 8,4 %, Landsgennemsnit A: 76,7 % B: 16,2 % C: 7,1 %

Dosispakket medicin: Apotek A: 77,7 % B: 12,1 % C: 10,2 %, Landsgennemsnit A: 75,2 % B: 11,9 % C: 12,9 %

Apotekets servicemål 2018:

Kø-ventetid: 95 % af kunderne må vente højst 10 minutter, max 5 % af kunderne må vente over 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid må højst være 5 minutter.

Servicegrad: Mindst 98 %

Højst registrerede fejludleveringer i forhold til antal ordinationer 2017: 0,019 %      Højst registrerede fejl i doseringskort: 0,007 %

Faglig rådgivning: Kunder i skranken tilbydes information og/eller rådgivning med udgangspunkt i den enkelte kundes behov.

Information til dosiskunder: Kopi af doseringskort medsendes, når dette er aktuelt. Indlægssedler kan printes første gang og ved nye lægemidler i dosisdispenseringen. Mappe og brochure om dosisdispensering udleveres ved første levering, og der gives information ved udlevering og pr telefon efter behov til de kunder, hvor udleveringen ikke sker på apoteket.

Forsendelseskunder: Tilbydes faglig rådgivning ved skriftlig information ved substitution af lægemidler, manglende levering af antal pakker samt ved restordrer. Bagsiden af forsendelsesbilaget indeholder vigtig information, herunder, at vores kunder kan kontakte apoteket i åbningstiden, hvis der er spørgsmål. Alternativt kan de anvende apotekernes ”24/7 service” via chatten fra København Sønderbro Apotek.

Målopfyldelse servicemål 2017

Kø-ventetid: 97 % af kunderne ventede højst 10 minutter. 3 % af kunderne ventede over 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid var 3:09 minutter

Ekstern leveringsgrad: 99,28 % i 2017

Højst registrerede fejludleveringer: 0,019 % i forhold til antal ordinationer

Højst registrerede fejludleveringer på dosisdispensering: 0,007 % fejl i doseringskort

Faglig rådgivning: Kunder i skranken tilbydes information og/eller rådgivning. Der blev ydet rådgivning til enkelt-personer med udgangspunkt i den enkelte kundes behov, samt medgivet skriftlig materiale.

Information til dosiskunder: Mål opfyldt

Forsendelseskunder: Forsendelseskunder blev tilbudt faglig rådgivning som målsat

Opdateret 02-11-2018